Soow sdaeh - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Kimberley - WaarBenJij.nu Soow sdaeh - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Kimberley - WaarBenJij.nu

Soow sdaeh

Door: kimberleym

Blijf op de hoogte en volg Kimberley

07 Juli 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Soow sdaeh!! Zo mijn eerste week zit er al op, en wat voor een week! Vlak voor mijn 23ste verjaardag heb ik weer heel wat geleerd. Bijvoorbeeld drink nooit emmers met wodka, draag geen wit ondergoed als je uitgaat want er is overal blacklight (daar kwam ik natuurlijk pas achter in de bar) een uur slaap is niet genoeg als je moet werken, en open nooit een paraplu als je op een motor zit. Elke dag worden we opgepikt door een motor die ons naar het weeshuis brengt. We hebben allemaal onze eigen chauffeur superhandig. In het weeshuis heb ik tot nu toe heel veel geknuffeld en gespeeld, de kinderen eten gegeven, ik vouw luiers van handdoekjes( ja dat kan ik nu, mocht ik het ooit nodig hebben haha), ik heb de vloeren geboend op mijn knieen en kleren in een teiltje gewassen. Godzijdank hoef ik mijn eigen kleren niet te wassen, ik breng ze heel lui naar de laundry voor 2 dollar.

Deze week was ook gelijk mijn laatste week in dit weeshuis, ik start dinsdag (maandag hebben we allemaal vrij genomen om bij te komen van mijn verjaardagsfeest haha) in een nieuw weeshuis. Dit weeshuis was zo arm, de kinderen slapen met z'n twaalven misschien wel meer op een kamer op de grond en ze hebben echt niks. Mijn hart brak toen ik dit zag, dus ik heb besloten om hier te gaan helpen. Het andere weeshuis word gerund door nonnen en alles was zo goed geregeld vergeleken bij andere weeshuizen. Wat natuurlijk geweldig is voor de kinderen, maar ik heb het gevoel dat ik meer kan betekenen voor het andere weeshuis. En de nonnen waren het helemaal met me eens zo aardig! Ik mag in ieder geval altijd terugkomen. Dus volgende week begin ik daar, heb er veel zin in!

Verder heb ik weer een klein badkameravontuur gehad. Met mijn haar vol shampoo en helemaal ingezeept stond ik onder de douche en toen... Geen water meer haha! Ik moest er zelf heel hard om lachen in ieder geval. Mijn haar is nog nooit zo zacht geweest die avond.

Misschien hebben jullie het wel gezien op fb, maar we gaan dus bijna elke avond uit. Het leven van een vrijwilliger is zo zwaar haha. Maar ik word elke morgen om 8 uur opgehaald dus dat is wat minder als je om 5 uur thuiskomt na heel veel emmers. Maar dan nemen we gewoon een heerlijke massage en nemen nog een emmer :) o het regent wel heel veel, al een paar keer tot op mn onderbroek natgeregend!!

Vanavond zoeken we een mooi hotel uit en vieren mijn verjaardag. Ik ben nu echt oud, shit! Maar het wordt een mooi feestje :d!! En volgende week gaan we op de culturele tour hoor! Keep you posted!

Xx kim





  • 07 Juli 2012 - 09:25

    Annelieke:

    Kimberley Minkes, in mijn gedachte ging je schriftjes uitdelen en de jeugd van deze zielige kinderen verbeteren en kwam je als soort wereldverbeterende non terug, maaaar niets is minder waar haha! Maar nu heb je het super naar je zin en help je alsnog kindjes :) ik ben wel een beetje jaloers, volgende keer ga ik met je mee! Bedankt voor je smsje, ik voel me super jarig :) kus

  • 07 Juli 2012 - 09:37

    Paul:

    Haha goede tips! zal het in mij not to do boekie schrijven
    Veel plezier op je verjaardag!

  • 07 Juli 2012 - 09:52

    Monique:

    Het klinkt in ieder geval er leuk allemaal,doe maar wat je hart je ingeeft,en veel plezier dan op je verjaardagsfeest. Xxxxx je moeder


  • 07 Juli 2012 - 16:28

    Veronique:

    Wij vieren natuurlijk morgen ook jouw verjaardag.....al zal het minder uitbundig zijn zonder emmers wodka haha. Maar wat heb je al veel meegemaakt!!!! Wow het klinkt geweldig allemaal. Ga maar lekker knuffelen met de andere kindjes...wat zullen ze dol op je zijn!!! Dikke kus Veer en Demi

  • 07 Juli 2012 - 18:13

    Josje:

    En ik maar denken dat je daarheen ging om te helpen en iets van het land te zien, maar je ging je gewoon daar bezatten ipv hier ;) Hahaha nuttig hoor, florence nigthingale is er niks bij :P
    Have fun en heeeel fijne verjaardaag!!!
    Xx

  • 07 Juli 2012 - 19:21

    Sandra:

    Hoi Kim!

    Leuk om te lezen dat je het nu al zó erg naar je zin hebt en zoveel leuke mensen hebt ontmoet. Ben benieuwd hoe het is in het andere weeshuis....aach zó zielig! Verwen ze maar lekker met veel aandacht, zullen ze vast heerlijk vinden! Veel plezier daar en geniet ervan!

    X San

  • 08 Juli 2012 - 11:01

    Cici81dm@hetnet.nl:

    Beste Kim wij doen je deze weg enven felcitern met je verjaardag en nog velejaren er bij om lekker te genieten van alles.
    We heben de verhalen gelezen dat kom wel goed deken wij, bij deze op 8-07-2012 nog een fijnedag verder en we blijven je volgen .
    groet Hans en Stien

  • 08 Juli 2012 - 12:53

    Jos+ Geesje:

    Hoi Kim vanuit Krimpen een hele fijne verjaardag gewenst, dat wodka drinken en dat van die paraplu hebben we het later wel over. In ieder veel plezier daar.
    Groeten uit een nat Krimpen

  • 08 Juli 2012 - 12:55

    Jos+ Geesje:

    Ps. Ook nog gefeliciteerd van opa en Oma.

  • 09 Juli 2012 - 18:24

    Rowan:

    hahaha idd kim.. wij maar denken dat je daar heen ging om de wereld te verbeteren.. hahahaha!! Veel plezier meid!! xx

  • 15 Juli 2012 - 16:49

    Eva & Reinout:

    Hi Kim,

    Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je 23e verjaardag!
    Wat ontzettend leuk om je ervaringen te lezen. Je journalistieke talent is duidelijk aanwezig! ;)
    Goed van je om te gaan helpen daar waar de hulp het meeste nodig is. That's the spirit! Heel veel succes en plezier nog de komende tijd in Cambodja.

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Cambodia

Recente Reisverslagen:

27 Juli 2012

Phnom Penh & the mysterious virus

16 Juli 2012

You are my sunshine!

07 Juli 2012

Soow sdaeh

03 Juli 2012

Iam here!!!

29 Juni 2012

De dag van vertrek
Kimberley

Actief sinds 23 Juni 2012
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 5001

Voorgaande reizen:

29 Juni 2012 - 31 Juli 2012

Cambodia

Landen bezocht: