You are my sunshine! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Kimberley - WaarBenJij.nu You are my sunshine! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Kimberley - WaarBenJij.nu

You are my sunshine!

Door: kimberleym

Blijf op de hoogte en volg Kimberley

16 Juli 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Het is weer tijd voor een update van al mijn avonturen! De tijd gaat zo snel hier, de dagen vliegen om. Maar dat is mooi, betekent in ieder geval dat ik het naar mijn zin heb. Vorige week ben ik dus begonnen in het andere weeshuis, zeker een goede keuze geweest! Ik heb zoveel vrijheid daar om leuke dingen te doen met de kids. Een van de oudste meiden daar gaat elke dag naar de lokale markt om eten te halen. Ze is serieus geweldig, 22 jaar en kookt en zorgt voor alle 36 kinderen. Samen op de scooter vertrokken we met lege handen, maar we kwamen overladen met spullen terug. Bekers en lepels, veel groente en fruit, ojaa en 10 eendjes in een plastic zak (rare ervaring om op een markt te lopen met eendjes in een plastic zakje die dus ook nog wegrennen haha)we hebben van alles ingeslagen. Bizar dat deze kids voor 10 dollar per dag eten, daarom breng ik af en toe extra groenten en fruit mee.Overdag gaan de meeste kinderen naar school van het weeshuis, met de kids die achterblijven doe ik dan zingend de was. Zij kennen nu het lied In The Jungle en ik kan tellen in het Cambodiaans, goede deal dus :)

De kids zijn altijd happy en lachen de hele dag door. Maar het is sad om de verhalen te horen. Hun ouders zien ze misschien 2 keer per jaar als ze al ouders hebben.Vaak zijn de ouders gewoon te arm om voor ze te zorgen. In het weeshuis gaan ze in ieder geval naar school. O, verder sta ik ook hier elke dag voor de klas (godzijdank voor de kleintjes want die grote kids is ook hier niet mijn sterkte punt haha). Maar wat een verschil om les te geven. Teacha, sista en lychee (vraag me niet waarom:) noemen ze me zo cute. En na de les geef ik ze angry birds stickers, want god ze zijn dol op angry birds hier!

Afgelopen zondag hebben we de tempels van Angkor Watt gezien, wow echt supermooi. En warm.. En vermoeiend want ik had alle kids meegenomen. Om 8 uur vertrokken vanuit het weeshuis in een grote truck helemaal vol met een stuk of 30 kinderen. Vooral de jongste kids komen niet vaak buiten het weeshuis, waarschijnlijk waren ze daarom de hele dag vol energie :) You are my sunshine my only sunshine, was ons lied voor onderweg. Alleen de video bekijken maakt je al aan het lachen! Ongeveer 700 foto's later, ja ze zijn gek op foto's, waren we rond 5 uur weer terug, compleet gebroken.Maar de kids had fun!!

In ons huis zijn nu allemaal nieuwe vrijwilligers aangekomen, maar helaas is ons vaste partyteam uit elkaar gevallen omdat ze richting huis moesten (totaal niet nodig, we miss them):( Maar ik ben zooo blij met mijn australische roomie, aankomend weekend gaan we samen touren richting Phnom Penh.En dat is ook alweer een van de laatste weekenden damn! Time flies!!

xoxo Kim


  • 16 Juli 2012 - 13:52

    Annelieke:

    Kimbillieee het klinkt allemaal zoo leuk, ik wil ook, echt! Leuk met alle kindertjes spelen, leuk ook dta je veel van het echte land mee maakt zeg maar :)! Ik heb het naar mn zin in marokko :) xx

  • 16 Juli 2012 - 14:09

    Tjeerd:

    Zullen wel geen plastic badeendjes geweest zijn denk ik ha ha ha. Goed om te vernemen dat je het zo reuze naar de zin hebt en dat je de kindjes zo ook een leuke tijd geeft en veel met hen deelt !! Wij zijn zeer benieuwd of je straks thuis dan s'morgens ook zingend de badkamer uitkomt en de was gaat doen ha ha ha ha. Veel plezier en blijft gezegd he bent vreselijk goed bezig !! en ook leuk dat je het zo goed kunt vinden met je roomie , veel plezier in Pnom Penh.

  • 16 Juli 2012 - 15:11

    Oma :

    Hallo Kimmie,
    Ik heb hier alles gezien..
    zozo wat zie jij veel van de wereld!

    Nog heel veel plezier de laatste 14 dagen en ik zal blij zijn als je weer thuis bent!!

    X van Oma en tot gauw

  • 16 Juli 2012 - 15:14

    Demi:

    Hoi Kimmie,

    Wat een leuke verhalen, en wat leuk dat je daar ook juf bent!
    Het is hier vreselijk slecht weer, koud en regen....
    Morgen ook naar de zon en we vliegen met sandra ( de buren van jou ) weer terug !!
    Nog heel veel plezier in Cambodja!
    x Demi

  • 16 Juli 2012 - 17:14

    Paul:

    Goed bezig daar. Ben trots op je. Ook dat je alleen maar werkt en bijna geen emmer...... Ik bedoel tijd voor je zelf hebt is erg zwaar voor je

  • 16 Juli 2012 - 18:23

    Simone:

    Woehoe, nieuws van Kimberley! Klinkt goed, avonturierster! Heb je die wandelende eendjes gevild? Jakkes. Geweldig heb je het daar! Een onvergetelijke tijd. Alles voor die snoetjes, sista! xx Siem

  • 16 Juli 2012 - 20:14

    Veronique:

    Ik wil er niet aan denken wat je met die kleine eendjes gaat doen, maar ik hoop dat ze hard kunnen rennen.
    Ben wel erg benieuwd naar al je foto's van je kids. Veel plezier het weekend en tot snel.
    Dikke kus Veer

  • 17 Juli 2012 - 18:44

    Daisy:

    Sounds goooooooooddd! Goed om te lezen dat je ook iets met de kinderen aan het doen bent, als je alleen Facebook bekijkt zou je bijna denken dat je als vrijwilligster in een kroeg bent gaan werken, you alcoholic! Juf Kibbeling hier, Juf Lychee daar :-) Leuk haha! Enne eendjes in een plastic zakje die wegrennen.. Huh!? Succes nog en heel veel plezier!

  • 18 Juli 2012 - 13:14

    NICHT:

    OOH super cool allemaal zeg! Goed bezig Kim! Goed om te horen dat je het zo leuk hebt daar. Maar waar zijn de verhalen die horen bij de foto's op facebook??? hihi.
    X

  • 20 Juli 2012 - 18:31

    Carla Platenburg:

    Leuk om je verhalen te lezen Kim. Fantastische ervaring!

  • 25 Juli 2012 - 13:05

    Rowan:

    heee meis!! hahaha volgens mij heb jij het veelste druk met andere dingen! Hebben onverwachts een last minute geboekt en bij terugkomst had ik wel wat meer reisverhalen van je verwacht! hahaha maar daar heb je gewoon geen tijd voor door al dat feesten! Geniet van je laatste tijd, het vliegt voorbij! Tot snel! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Cambodia

Recente Reisverslagen:

27 Juli 2012

Phnom Penh & the mysterious virus

16 Juli 2012

You are my sunshine!

07 Juli 2012

Soow sdaeh

03 Juli 2012

Iam here!!!

29 Juni 2012

De dag van vertrek
Kimberley

Actief sinds 23 Juni 2012
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 4999

Voorgaande reizen:

29 Juni 2012 - 31 Juli 2012

Cambodia

Landen bezocht: